Brukerstedsvilkår for BankAxept

Ofte stilte spørsmål og svar.

Hvordan kan jeg inngå en avtale med BankAxept?

Stegene er som følger:
1. Ta kontakt med en terminalleverandør. De vil hjelpe deg med å bestille BankAxept.
2. Signer innløsningsavtale med din bank.
3. Signer Brukerstedsvilkår for BankAxept.

Hvordan signerer jeg Brukerstedsvilkår for BankAxept?

Du vil motta en mail fra oss som inneholder en link til signering av Brukerstedsvilkår for BankAxept. Vilkårene signeres med BankID av daglig leder eller person som har signaturrett på vegne av selskapet. Har du ikke mottatt noen mail fra oss ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 98702018 eller via kontaktskjema.

Hva koster BankAxept?

Våre priser finner du her.

Gjelder Brukerstedsvilkår for BankAxept for alle terminalene vi har på våre brukersteder?

Ja, så lenge terminalene er tilknyttet organisasjonsnummeret du inngikk vilkårene på.

Skal jeg benytte personlig BankID ved avtaleinngåelse?

Ja, daglig leder eller den som har fullmakt til å signere avtaler på vegne av firmaet, skal benytte sin personlige BankID når avtalen inngås.

Hva er en innløsningsavtale?

En innløsningsavtale er en finansiell avtale med bankforbindelsen din for utbetaling av BankAxepts kortoppgjør og transaksjoner til firmakontoen din. Det er et krav at det inngås en innløsningsavtale for å kunne akseptere BankAxept som betalingsmiddel på din betalingsterminal.

Hvor finnes Brukerstedsvilkår for BankAxept?

Du finner BankAxept avtalevilkår på denne siden eller ved å logge på Min side.

Hva er vareretur?

Med tjenesten Vareretur kan kunden sette inn kortet sitt i terminalen, og få pengene for BankAxept-kjøpet direkte tilbakeført til sin konto. Vareretur kan bestilles her. Bestillingen må inneholde BAX-nummer til terminalen det gjelder og firmanavn. Vareretur-tjenesten generer en fast månedsavgift i tillegg til transaksjonsavgift per transaksjon. Se prisliste.

Jeg har fått nytt organisasjonsnummer, hva gjør jeg?

Dersom du har fått nytt organisasjonsnummer trenger du en ny innløsningsavtale med din bank, og du må signere ny avtale for BankAxept. Ta kontakt med din terminalleverandør. Du vil motta en signeringslink på epost fra BankAxept etter at terminalleverandøren har meldt inn endringen.

Hva kan jeg gjøre på Min side?

Min side gir oversikt over bedriftens avtaleforhold og tilgang til fakturakopier. Den som har signert avtalen på vegne av firmaet, har tilgang til Min Side. På Min Side kan du administrere avtaleforholdet, som å endre kontaktinformasjonen, endre fakturametode og legge til nye brukere. Gå til Min side for BankAxept-kunder.

Hvordan endrer jeg Autogiro-konto?

Du kan endre Autogiro-konto ved signering av avtalen, eller ved å logge inn på Min side

Jeg skal bytte betalingsterminal eller leverandør av betalingsterminal. Påvirker det avtalen min med BankAxept?

Avtalen du har med BankAxept følger organisasjonsnummeret. Bytter du terminal eller leverandør av terminal, oppdateres avtalen automatisk når endringen er utført.

Jeg er en del av en større kjede, hvordan kan jeg knytte meg til denne?

Kontakt hovedkontoret i din kjede og be dem sende inn en påmelding.

Min betalingsterminal har blitt sperret for BankAxept grunnet manglende betaling. Hvordan får jeg den gjenåpnet?

For å få gjenåpnet terminalen for BankAxept-betaling må du betale alle uoppgjorte betalingskrav og gi beskjed her når dette er utført. Dersom du ikke har inngått avtale om Brukerstedsvilkår for BankAxept må du gjøre dette før vi kan gjenåpne BankAxept.

BankAxept er satt inaktiv, og jeg får ikke tatt imot betaling med BankAxept

Det kan være flere grunner til dette. Har du ubetalte krav må disse gjøres opp. For øvrige årsaker ta kontakt med kundesenteret på skjema eller telefon 98702018.

Hvordan sier jeg opp avtalen vedr. Brukerstedsvilkårene for BankAxept?

Skriftlig oppsigelse av BankAxept-avtalen må inneholde firmanavn, organisasjonsnummer, årsak og dato for stenging. Du kan sende oppsigelsen her. Dersom du ikke ønsker videre avtale med BankAxept, må du også si opp innløsningsavtalen med banken. Dersom oppsigelsen gjelder terminal eller andre korttyper enn BankAxept, må du ta kontakt med terminalleverandøren din.