Betalingsterminal

Ofte stilte spørsmål og svar

Jeg har problemer med betalingsterminalen min, hva gjør jeg?

Da må du kontakte leverandøren av betalingsterminalen din. Som regel står navn og telefonnummer til leverandøren på selve terminalen. BankAxept leverer ikke terminaler. Hvis du har problemer med oppgjør for BankAxept-transaksjoner, ta kontakt med innløsningsbanken din.

Hva skjer hvis jeg glemmer å avstemme betalingsterminalen min?

Hvis du glemmer å avstemme betalingsterminalen vil du ikke motta oppgjør. Ingen transaksjoner blir borte. De kommer da med på neste avstemming.

Hva er et BAX-nummer, og hvor finner jeg det?

BAX-nummer er et seks - eller syvsifret nummer som er knyttet til betalingsterminalen din. Du finner BAX-nummeret på terminalkvitteringer og avstemmingskvitteringer fra betalingsterminalen din.

Vi er flere som deler samme betalingsterminal, hvordan fungerer det med BankAxept?

Dersom dere er flere med ulike organisasjonsnummer som deler samme betalingsterminal, må alle inngå egen avtale med BankAxept. Se brukerstedsvilkår for BankAxept her. Dere vil da få hvert deres BAX-nummer. Ta kontakt med deres terminalleverandør for oppsett av dette.

Hvordan tar jeg imot kortbetaling med BankAxept hvis betalingsterminalen er offline?

Hvis betalingsterminalen ikke oppnår kontakt med BankAxept kan du benytte reserveløsning for å betale med BankAxept. Kvitteringen må da signeres av kunden. For beløp over 1500 kroner må du kontakte Nets på telefon 08989 for autorisasjon.

Hvor kan jeg bestille merking av mitt brukersted?

Markedsmateriell kan bestilles her.

Hvordan bestiller jeg en betalingsterminal som tar imot BankAxept betaling?

Ta kontakt med en leverandør av betalingsterminaler. Her er en oversikt over terminalleverandører.

Hvordan aktiverer jeg kontaktløs betaling på min betalingsterminal?

Ta kontakt med din terminalleverandør for å få aktivert terminalen for kontaktløs betaling.

Hva er Vipps i terminal?

Med Vipps i terminal kan du tilby dine kunder en rask og enkel lommebokfri betaling i din butikk. Betalingene med Vipps i terminal går som BankAxept transaksjoner og faktureres som vanlig. Du trenger ingen ny BankAxept avtale og oppgjøret skjer som i dag.

Har du spørsmål om Vipps i terminal ta kontakt med leverandøren av din betalingsterminal.