Bestilling av betalingsterminal med BankAxept
Se hvordan bestillingsprosessen for BankAxept fungerer
Bestillingsprosessen
- Brukersted bestiller betalingsterminal via en terminalleverandør/forhandler
- Brukersted mottar innløsningsavtale fra bank, signerer og returnerer til banken, og mottar en bekreftelse at avtalen er inngått
- BankAxept sender brukerstedsvilkår til brukerstedet for signering
- Brukersted signerer BankAxept-avtalen og BankAxept aktiveres på terminalen
NB! Ikke alle betalingsterminaler støtter BankAxept. De fleste butikker kommer best ut (prismessig) om de velger en terminal som støtter BankAxept.
Betalingsterminalen kan enten leies eller kjøpes, be butikken kontakte terminalleverandør for detaljer om funksjonalitet og priser.

Brukerstedets «Min Side»
Når brukerstedet signerer avtalen med BankAxept, opprettes tilgang til «Min Side»
Her får brukerstedet følgende informasjon:
- Oversikt over kundeforhold
- Fakturainformasjon
- Innsiktsrapporter
Under innsiktsrapporter ligger
- Transaksjonslister: Viser alle transaksjoner kunde har hatt i løpet av en måned. De kan velge mellom en aggregert visning eller en detaljert oversikt med enkeltransaksjoner per dag, sortert etter transaksjonstype.
- Oppgjørslister: Viser transaksjoner gruppert i bunter. Her ser de når transaksjonene ble sendt til oppgjør hos banken. Rapporten inkluderer detaljer som beløp, transaksjonstype og transaksjonsdato for hver bunt.
Ved endring og sletting av tjenester må brukersted kontakte BankAxept
