Betalingsterminal
Her finner du svar på det folk lurer på om betalingsterminalene, som offline-modus, bestilling, BAX-nummer.
Ofte stilte spørsmål
Da må du kontakte leverandøren av betalingsterminalen din. Som regel står navn og telefonnummer til leverandøren på selve terminalen. BankAxept leverer ikke terminaler. Hvis du har problemer med oppgjør for BankAxept-transaksjoner, ta kontakt med innløsningsbanken din.
Hvis du glemmer å avstemme betalingsterminalen vil du ikke motta oppgjør. Ingen transaksjoner blir borte. De kommer da med på neste avstemming.
BAX-nummer er et seks - eller syvsifret nummer som er knyttet til betalingsterminalen din. Du finner BAX-nummeret på terminalkvitteringer og avstemmingskvitteringer fra betalingsterminalen din.
Dersom dere er flere med ulike organisasjonsnummer som deler samme betalingsterminal, må alle inngå egen avtale med BankAxept. Dere vil da få hvert deres BAX-nummer. Ta kontakt med deres terminalleverandør for oppsett av dette.
Hvis betalingsterminalen ikke oppnår kontakt med BankAxept kan du benytte reserveløsning for å betale med BankAxept. Kvitteringen må da signeres av kunden. For beløp over 2500 kroner må du ringe telefon 24 17 43 91 for autorisasjon.
Prosedyre for reserveløsningTa kontakt med en leverandør av betalingsterminaler. Se oversikt over terminalleverandører.
Kom i gangTa kontakt med din terminalleverandør for å få aktivert terminalen for kontaktløs betaling.
Fant du det du lette etter?