De vanligste spørsmålene om oppgjørskonto, reserveløsning, transaksjoner og mye mer.
Ofte stilte spørsmål
Oppgjøret for BankAxept-transaksjoner utbetales fra innløsningsbanken din. Banken har spesifisert oversikt over transaksjonene. Ta kontakt med banken din dersom du har spørsmål til BankAxept-transaksjonene.
Ved bruk av reserveløsningen godkjennes betalingen med PIN eller signatur og legitimasjonskontroll. Hvis kjøpsbeløpet er over 2500 kroner må manuell dekningskontroll mot kortutstedende bank utføres. Følg instruksjonene på betalingsterminalen. Brukerstedet er selv ansvarlig for å sikre at betalingsterminalen er tilrettelagt for reserveløsning.
Oppgjøret for dine BankAxept-transaksjoner utbetales daglig på alle bankvirkedager, dersom du avstemmer terminalen din daglig. Hvis det er en helligdag, godskrives konto senest første virkedag etter at brukerstedet har sendt transaksjonene inn for oppgjør.
Oppgjøret for BankAxept-transaksjoner utbetales fra bedriftens innløsningsbank.
Du kan endre oppgjørskonto ved å kontakte innløsningsbanken din.