Hjelp og kontaktinformasjon:

BankAxept

  1. Hvem eier BankAxept?
    BankAxept AS er eid av norske banker.
  2. Hvordan får jeg kontaktløs betaling i min butikk?
    Alle leverandører av betalingsterminaler tilbyr betalingsterminal som støtter kontaktløs betaling med BankAxept. Er du i tvil om din terminal støtter kontaktløs betaling anbefaler vi at du kontakter din leverandør av betalingsterminal.
  3. Hvor mange bankkort med BankAxept finnes det i Norge?
    Det er ca. 8,5 millioner bankkort med BankAxept i Norge.
  4. Hvor mange brukersteder aksepterer BankAxept kort for betaling i Norge?
    Det er ca 115 000 salgssteder som aksepterer BankAxept.
  5. Hvilke åpningstider har BankAxept?
    kl 08-21 man-fre  kl 10-15 lør
Vis flere spørsmål

BankAxept avtale

  1. Hvor finner jeg mitt brukersteds organisasjonsnummer?
    Ditt organisasjonsnummer finner du på din firma-attest eller ved å søke på ditt firma i Brønnøysundregistret.
  2. Vi har en terminal med flere brukere. Hvordan registrerer vi avtale på denne?
    Dersom dere har en multibruker terminal med flere brukere med ulike organisasjonsnummer skal det registreres en avtale per organisasjonsnummer.
  3. Må jeg inngå BankAxept avtale dersom bedriften snart skal avvikles?
    Dersom bedriften skal avvikles før 01.04.18 trenger dere ikke å inngå BankAxept avtale. Dere kan da se bort fra eventuelle purringer som dere måtte motta.
  4. Jeg finner bax-nummer som ikke lengre er i bruk på «Min side». Hvordan får jeg fjernet disse?
    Dersom du finner bax-nummer som ikke lengre er i bruk må du ta kontakt med din terminalleverandør for å få avsluttet disse riktig. Når disse er avsluttet vil våre systemer oppdateres automatisk.
  5. Skal jeg benytte personlig BankID ved avtaleinngåelse?
    Ja, daglig leder eller den som har fullmakt til å signere avtaler på vegne av firmaet skal benytte sin personlige BankID ved avtaleinngåelse. 
Vis flere spørsmål

Betalingsterminal

  1. Hva er et BAX-nummer?
    Et BAX-nummer er et sekssiffret brukerstedsnummer som er knyttet til din betalingsterminal.
  2. Hvor finner jeg mitt BAX-nummer?
    BAX-nummeret er det samme som ditt brukerstedsnummer. Bax-nummeret finner du på din terminalkvittering eller avstemmingskvittering.
  3. Jeg har problemer med betalingsterminalen, hvem kontakter jeg?
    Ta kontakt med din leverandør av betalingsterminal. Navn og telefonnummer til din leverandør skal stå på terminalen.
  4. Hvor kan jeg bestille betalingsterminal?
    BankAxept leverer ikke betalingsterminaler. Det finnes flere leverandører i Norge som du kan kontakte.
  5. Kan jeg fortsatt kontakte min terminalleverandør som tidligere?
    Ja, kontakten med din terminalleverandør vil bli uforandret.
Vis flere spørsmål

Faktura og betaling

  1. Hvorfor må jeg betale for Vareretur selv om det ikke har vært noen transaksjoner på terminalen?
    Vareretur har fast månedsabonnement uavhengig om tjenesten har vært benyttet eller ikke.
  2. Hvor finner jeg årsrapport for mine fakturaer?
    Foreløpig tilbyr vi ikke årsrapporter. Gå inn på \"Min side\" for oversikt over alle fakturaer.
  3. Min faktura inneholder feil, hva gjør jeg?
    Ta kontakt med BankAxept her.
  4. Kan jeg dele opp min faktura?
    For å be om delbetaling av faktura, ta kontakt her.
  5. Hvor finner jeg mitt fakturanummer?
    Fakturanummeret har 6 siffer og dette finner du øverst i høyre hjørne på fakturaen.
Vis flere spørsmål

Kortbetaling og oppgjør

  1. Er det korrekt at jeg må ha en avtale med banken, terminalleverandøren, internasjonale kort og i tillegg BankAxept?
    Ja, det stemmer at du må ha avtale med følgende parter: Terminalleverandør for terminal. Banken for innløsningsavtale for BankAxept. BankAxept for å kunne motta bankkort med BankAxept.  Innløser for Internasjonale kort for å kunne godta korttyper som Visa, MasterCard, Diners etc.
  2. Hvem utbetaler oppgjøret for BankAxept transaksjoner?
    Oppgjøret for BankAxept transaksjoner utbetales fra bedriftens bank.
  3. Hvem kan jeg kontakte ved spørsmål om transaksjoner?
    Kontakt Nets på telefon 08989. 
  4. Jeg mottar faste månedlige spesialrapporter på omsetning. Vil jeg fortsatt få dette?
    Dette vil fortsette som normalt forutsatt at dette er avtalt med banken.
  5. Kan jeg bestille avtale med Visa/MC hos BankAxept?
    BankAxept er det nasjonale kortsystemet i Norge. Dersom du ønsker å ta imot betalinger med internasjonale kort som Visa og MasterCard, så må du kontakte en kortinnløser som kan tilby deg denne tjenesten. Du kan også søke råd hos din bank.
Vis flere spørsmål

Markedsmateriell

  1. Hvor kan jeg bestille merking av mitt brukersted?
    Markedsmateriell kan bestilles ved å gå inn på http://bankaxept.no/merking-av-brukersted/  

Min side

  1. Hvordan oppbevares avtaledokumentene etter at de er akseptert?
    BankAxept vil føre et register over hvilke organisasjonsnummer som er registrert med en akseptert avtale, og hvem i bedriften som aksepterte avtalen. Du vil få en kvittering på e-post om at avtalen er inngått og er tilgjengelig på \"Min side\".
  2. Hva er BankID?
    BankID er en elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nett. Du må bruke din personlige BankID til å akseptere din BankAxept avtale. Du kan benytte BankID på mobil eller BankID med kodebrikke.
  3. Hva er «Min side»?
    \"Min side\" gir oversikt over bedriftens avtaleforhold. På siden kan dere endre kontaktopplysninger. Du kan logge inn på \"Min side\" ved å velge \"Logg inn - Min side\" oppe til høyre.
  4. Hvordan endrer jeg kundeinformasjon?
    E-post, fakturaadresse og telefonnummer kan endres ved registrering. Dette kan også endres på \"Min side\" i etterkant.
  5. Kan jeg endre kontaktinformasjon etter at avtalen er registrert?
    Ja, kontaktinformasjon kan endres ved å logge inn på «Min side».
Vis flere spørsmål

Priser

  1. Hvor finner vi prislisten til BankAxept?
    Våre  priser finner du her; prisoversikt
  2. Hva koster det å ha avtale med BankAxept?
    Våre priser finner du her; prisoversikt. Innløsningsavtalen med banken har egne priser.
  3. Hva koster et BankAxept abonnement per måned?
    Brukerstedsabonnement faktureres pr. BAX-nummer og forutsetter at det går transaksjoner på det aktuelle BAX-nummer den aktuelle måned. Det vil si at abonnementet faktureres ikke for de måneder det ikke har vært brukt. Priser finner du her; prisoversikt.